tisdag 17 december 2013

I am bored

Jag är uttråkad.

Stod hela dagen på jobbet igår fast jag bara skulle ha stått till fem. Två timmar extra känns som två år när man inte är förberedd. Att sen sista kunden tre minuter i sju skulle vara en turist som knappt förstår eller kan tala engelska och som dessutom ska försöka få mig att trolla fram ett skatteformulär för att få tillbaka på produkten när Hen lämnar Sverige, var ju ingen höjdare precis. Jag ville nästan säga "time's up, byebye!". Men det går ju inte. Som "tur" var skulle jag öppna idag igen, så jag skrev bara ut avstämning och lämnade resten av göromålen till morgonen och stapplade till bussen. Jag har en träningsvärk som är helt sjuk. När jag försöker gå i vanlig rask takt ser det ut ungefär som att jag försöker lära mig gå med nya benproteser. Den synen är väl visserligen underhållande men det gör så jävulskt ont. Jag beundrar alla som har någon form av fysisk handikapp som ändå lever ett vanligt liv och uppskattar det så mycket. Själv gnäller man för träningsvärk och vill nästan sjukanmäla sig. Skam! Nog om det.

För att bli på bättre humör igår beställde jag klänningen som jag tittade på till nyår. Jag hoppas att storleken blir bra bara. Det är alltid lite jobbigt med att beställa på nätet. I alla fall när man inte gör det så ofta. Det var däremot fraktfritt så jag betalade bara för själva klänningen vilket känns helt värt!

Ikväll blir det till att hämta bilen tillbaka från verkstan och sen ett besök till Frican och fixa till håret. Ser ut som en skata efter slagsmål. Tack för mig, adjö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar