söndag 4 juli 2010

Alla tokigheter man gör

Gårkvällen var mycket trevlig, tack till alla som gjorde den! Vägen hem sen var ju ett kapitel för sig. Det var buss från Norby till stan, buss från stan och ut på landet där vi bor. Sen var det en halv mils promenad som både jag och kotten E var väl medvetna om skulle ske. Vi började traska, tänkte vara smarta och gena över åkrarna som riktiga bond-flickor. Sagt och gjort, från en väg rätt över en ärtåker och det gick bra! På nästa väg tänkte vi, "ah men vi följer den här bortåt skogen så kan vi gena över en liten åker och tralla genom skogen en pyttebit så är vi ju hemma". Ett av de större misstagen jag har gjort i mitt liv iaf.

#1. Underskatta aldrig längden på en åker. I de allra flesta fall är den betydligt längre än den verkar...
#2. Gå aldrig genom en veteåker i flipflops och shorts i tron på att det enda som besöker dina ben är veteskal och frön... små äckliga djur bor överallt och jag är inte överdrivet känslig för kryp, men när små, typ snigel-aktiga larver på ca 1 cm fastnar på mina ben och kladdas ut mellan mina tår, ja då blir iaf jag svimfärdigt äcklad.
#3. Gräs eller växtloppor och kvalster. Ja nog får man skylla sig själv så smått, men efter en dusch, skrubb med tvål och en rejäl dos aloevera gel på mina ben från tå till ljumske kliade och brände mina ben fortfarande plågsamt jävla länge innan jag somnade av utmattning.

Kort sagt, gå aldrig "den äventyrliga" vägen hem på landet. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar