söndag 16 september 2012

Minimecken!

Jao det är jag det, har mekat bil med farsgubben i helgen. Bytt fjädern vid vänster framhjul, skruvat isär, lärt mig massor. Idag tvättade jag hatkärleken (dvs bilen) supernoga både in- och utvändigt så den är en fröjd att köra! Så länge jag inte tänker på resten som måste fixas innan besiktningen, totalt blir det nya delar till ett värde av ca 2000kr, men där kommer kärleken in, vad gör man inte för sitt fordon liksom.

Imorn blir det jobb i Forum, sen ut på landet hos mamma och pappa med pick och pack. Dom åker till Danmark med mormor och jag blir då automatiskt utsedd till hundvakt. Lugna puckar, jag kan behöva isolera mig ytterligare lite till från stadens brus. Med andra ord, komma så långt bort från konsumtionens centrum som möjligt för att inte drabbas av köpbegär. Håller på med en, hör och häpna, långsiktig ekonomisk plan som innefattar öppnande av sparkonto och nödvändiga hälsorelaterade utgifter såsom tandläkarbesök och läsglasögon. Ja, jag behöver läsglasögon. Har inget hopp om att hörseln ska hålla speciellt länge så tänker fan göra allt i min makt för att spara på synen så länge jag kan!

Men nu ska här sovas, adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar