måndag 3 september 2012

Sammandrag

Tja!

Har insett (igen) att jag SUGER på detta med kontinuerlig uppdatering, dvs ca 1 gång om dan. Och då har jag ändå blogger-appen på telen... Oh well!

Jag har smått börjat planera inför framtiden. Har såhär 2 år efter att jag tog studenten insett att min utbildning inte riktigt la grund för nånting och inte heller ledde till speciellt stora jobbmöjligheter då man inom skönhetsbranschen måste vara bäst och visa det för alla man träffar jämt. Det orkar inte jag (har dessutom börjat tvivla på om jag verkligen vill jobba i den branschen). Jag är jävligt ambitiös men jag orkar inte kriga i flera år utan resultat (denna prognos baserad på min fars vetskap om världsekonomins utsikter) så jag tänker om. Planen blir alltså att plugga upp behörighet (har inte matte B, är dömd åt komvux) nu under hösten och söka en mäklarutbildning till våren. Det känns passande och kul, jag tror på det!

På sidan av detta ska jag söka ett extrajobb, har ett på g så på onsdag slår jag slag i saken: studievägledning och jobbsök i ett, heja!

Om allt går som jag vill kanske man kan hitta ett eget boende till våren också, hoppas hoppas hoppas! Det är fint och praktiskt att bo hos mormor, men jag måste tillbaka till stan! Fort!

Hörs mina godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar