tisdag 6 november 2012

Pluggggg

Idag började jag på allvar med studierna. Engelskan kan jag ärligt säga verkar bli roligt på riktigt! Till och med lite taggad! Matten... njaa, asså jag tror jag kommer komma in i det ganska snabbt men det kommer bli många jobbiga timmar med det. Jag är trögtänkt som f*n när det kommer till matte, mest för att mina förutsättningar att ens bli lite intresserad av att förstå det totalförstördes redan i lågstadiet. Och då var det inte någon svår matte precis. Nu när jag ser alla ekvationer och alla konstiga ord blir jag typ svettig och skakar. Nej, matte är verkligen inte min grej. Jag hann även med att söka studiemedel (som det så vackert heter). Men det är ju en hel bedömningsprocess och jag antar att man inte får tjäna ett korvöre för mycket för att få en bra summa. Oh well.

På tal om något helt annat, snart ska jag till jobbet och klippa mig (äntligen!) och sen hem till mami och papi. Hårfärgning och mera matte ska vi spendera denna kväll med, heja!



1 kommentar:

  1. Usch, känner exakt samma sak inför tanken på matte! Siffrorna bara blandas ihop till en enda röra som man inte fattar ett skit av. Rena grekiskan!!

    SvaraRadera