tisdag 6 oktober 2009

*Harkel*

Låt mig nu presentera för alla killar/karlar/män/"vad-ni-nu-kallar-er"... :

HÄNG-GUIDEN!

Ja, jag har noterat det, flertalet gånger, och nu tycker jag det är dags att yttra sig. Vissa klarar av att klä sitt ass mycket bra. Andra inte... Som den smått utseende fixerade dam jag är kände jag att en så kallad "häng-guide" skulle införas. Det är mycket enkelt, gör bara som jag säger!

  1. In ifrån och ut. Välj dina jeans eller byxor efter orginalformen på din rumpa! Ett exempel: Du kan inte hasa ner byxorna på halva röven om du inte har något som kan hålla dom kvar där. Skärp kanske håller byxorna där dom ska vara i en kvart, men har du otur står du snart med rumpan bar... Nej! Ska linningen ner, ska skinkorna tränas upp.
  2. In ifrån och ut, igen. Kalsonger. Allt som är urtvättat, blekt, ofräscht på något sätt är helt veto. Får bara inte förekomma om ni har planer på att visa era underkläder. Det ska vara snyggt in på bara skinnet, och det gäller inte bara tjejer.
  3. Byxor. Beror på din stil och kroppsform om du kan ha vanliga byxor, eller chinos osv, men enkla saker att tänka på är att kostymbyxor t.ex. ska sitta efter figuren! Så försök inte hasa ner nåt där när det är dags för studenten...
  4. Jeans passar de flesta, välj jeans som har anpassade fickor och inte för lång gren! Ser nästan aldrig bra ut. Det är sant. Och viktigt! Ha aldrig, aldrig (aldrig!) för korta jeans.
  5. Detaljer. Snusdosa i bakfickan leder till runt märke i tyget och det är inte snyggt. Håll vakt på det om du snusar, det där märket lyser bara bonde..
  6. Detaljer. Stor rumpa? Ha inte plånboken i bakfickan. Jag vet, jag vet, det är praktiskt men du får ännu större röv!
  7. Detaljer. Skärp och bälten tackar vi ja till om dom är snygga och stämmer överens med stilen. Kedja mellan jeanshylsa och plånboken tackar vi nej till, det osar 90-tal...
Se där ja, jag tror jag fått sagt vad jag velat, och jag hoppas att det bidrar till mer ögongodis för oss flickor här i världen ;P

p u s s . p å . e r !

2 kommentarer:

  1. hahahså sant och så älskvärt! ge ut en bok!

    SvaraRadera
  2. Jag säger som efter varje kickass predikan man får i kyrkan, AMEN!! haha

    SvaraRadera