tisdag 24 november 2009

Det har slagit mig..

..vissa personer är verkligen ascoola, och andra är verkligen grovt överskattade!

Jag tänker inte nämna några namn, (för jag vet att nu har alla tagit för givet att jag pratar om folk i min närhet vilket givetvis är korrekt) men tänk till lite själva. Hur många personer känner ni inte som "gamla vänner" till exempel? Det sjukaste är inte att det är "gamla vänner" utan att det faktiskt är de "gamla vännerna" som ofta är grovt coola, som man alltid skrattar med och som bara är allmänt sköna människor på sitt sätt. Sen finns det ju hela den där skaran folk som man kallar "vänner" som såklart är sjyst folk, men som man mer rättvist borde kalla för "bekanta" för att det är inte riktigt sådär nice att träffa dom som det är att träffa de "gamla vännerna". Sen har vi ju då guldkornen i livet. Det är dom som man kallar sina vänner och som faktiskt lever upp till sin benämning. Att vara en vän är att vara så mycket mer än att vara en sjyst person att umgås med eller en person som kan bevara hemligheter (vilket såklart är sjukt viktiga egenskaper). En vän är något som tillför en själv något som man mår bra av.

När jag filosoferade en gång för länge sen tyckte jag att vänskap inte var något man fick, det var något man gjorde sig förtjänt av. Jag var kanske 14 bast när jag kom på det men jag kan fortfarande hålla med mig själv efter att jag finslipat lite:

vänskap är inte något man ska ta för givet, det är något man gör sig förtjänt av att få, när man visat att man kan ge samma tillbaka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar