tisdag 10 september 2013

Alltså det här med framtiden

Det känns som att det går en gemensam våg genom alla jag känner: vad ska vi göra med våra liv?

Är det någon som vet? Är det någon som har en färdig utstakad plan för vad man ska göra med sin tid för att få ut så mycket som möjligt av sitt liv? Jag blir rädd, trött, ledsen och näst intill lite smådeprimerad när jag tänker på hur snabbt tiden går och hur lite det känns som att man har åstadkommit. Jag var så glad när jag tog studenten, äntligen var de där jävla skolåren över och det riktiga livet kunde börja. Jag jobbade på förskola, planerade mitt år i USA, åkte så småningom till USA och gjorde något som ingen i min familj tidigare gjort. Förutom morfar då, som åkte till Italien bara sådär.

Sen kom jag hem och vad hände? Jag sprang in i Carro och fick jobb på HK, travade mig igenom ett år där, hade tankar på nåt nytt, pausade med ett dagis-vik i januari-februari och kom tillbaka som butiksansvarig för shoppen i Forum. Och här står jag nu. Med en dröm eller två i bakhuvudet, den ena mer svår än den andra och vet inte vad jag vill eller vad jag borde. Jag vill mest bara vinna på lotto eller dylikt så man kan göra något man verkligen vill. Jobba med något stimulerande, roligt och givande samtidigt som man har tid över att umgås med vänner och familj, sova, träna och resa till nya platser.

Jag har så få krav på tillvaron egentligen, varför ska det vara så svårt att få till den?

En lycklig tjockis på en strand i Jersey Shore.. Inte ett enda bekymmer mer än att jag hade bränt varenda jävla kvadratcentimeter på hela kroppen. Men tid och lite omsorg läker alla sår right..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar