fredag 20 september 2013

What did I tell you?

Hästen var, precis som förutspått, täckt av lera. Tack och lov torkad lera, men fortfarande helt täckt. Den som kom på idén med glansspray till hästar ska ha pris! 

Tidigare idag när jag cyklade till jobbet uppstod ett alltför vanligt fenomen, nämligen det då människan står i vägen. Ni som känner mig eller följt bloggen länge vet hur det är en av de saker som irriterar mig mest, ihop med diverse andra saker som människan gör. Imorse var det bokstavligt talat någon som stod i vägen. Jag cyklar på höger sida i min färdriktning, en enkelriktad gata med mest cyklar och fotgängare. Just några meter innan jag ska passera en man i lång rock går karln mitt ut i gatan. Inte heller med intentionen att korsa vägen utan bara ner från trottoaren och ut i vägen. Fortsätter i samma riktning rakt framåt. Nu cyklar jag lyckligtvis inte så fort alla gånger och hann styra undan utan problem men om han nu skulle fortsätta rakt fram, varför inte bara fortsätta på trottoaren? Och om han nu skulle korsa vägen, varför inte vända sig om och titta om det kommer någon cykel, skateboard eller kanske bil farande? 

Det är frågor vi aldrig kommer att få svar på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar