måndag 14 oktober 2013

Måndag - nästan sjuk

Hade ställt larmet på 08:30 imorse och gått och lagt mig omkring 23 igår med intentionen att gå till gymmet på förmiddagen. Är för tillfället i ett väldigt klent tillstånd och det behövs inte mycket för att få mig att skita helt i saker jag planerat eller börja gråta när något oväntat och otrevligt inträffar. Och nej, jag är inte gravid. Så, när jag vaknade före larmet med halsont och rinnig näsa var det allt som krävdes för att jag skulle somna om till ett nytt larm ställt på 11:30 istället. Inget gym, inga endorfiner, ingen känsla av att vara på rätt spår idag heller. Fortfarande pluffsig och obarmhärtigt finnig i ansiktet, taskig fysik och kondition och helt utan mental ork till något. Fint det. Har köpt en liten flaska Chi San mot trötthet och hoppas kunna överleva hösten tillsammans med den i kombo med att åka på tre veckor i November. Längtar! Och som om det inte vore härligt nog att åka bort, Hampus har gått vidare i sitt projekt i skolan  (IGEM, tävling i syntetisk mikrobiologi, something-something) vilket innebär att han kommer åka till Boston precis veckan innan jag åker till New York, vilket i sin tur innebär att jag kommer spendera första veckan i USA med min kärlek! Jag är så nöjd, så glad, sjukt och obeskrivligt lycklig! Det är det som håller mig vid uppe nu. Det och så att han äntligen (efter en vecka) kommer hem från Frankrike där deltävlingen har ägt rum. Happy day!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar