tisdag 15 oktober 2013

Tisdag - Sjukare

Sov dåligt trots underbart sällskap inatt. Min man är hemma igen, och jag klamrade mig fast på honom hela natten eller tvingade honom att klamra sig fast vid mig, hur outhärdligt varmt det än blev. Min säng är hel igen, lägenheten komplett. Däremot hade jag ont i halsen, torrhosta och snuva. svårt att somna för att jobbet stressar och ja, diverse annat. Just nu på jobbet har jag lätt lock för öronen i omgångar, halsont, är tung i huvudet och får plötsliga svettattacker. Obehagligt, vill bara att klockan ska bli halv tre då nästa kommer och byter av mig. Då ska jag gå raka vägen till MoeJoes och köpa en Orange Detox. Färskpressad juice med bl.a. apelsin och ingefära, den sägs vara rena medicinen mot förkylningar så vi hoppas!

När jag är klar i butiken ska jag visserligen till kontoret en stund, men vi får se hur mycket jag orkar. Det känns inte som att det kommer bli bättre under dagen så jag borde bara dyka hem direkt och sova men när arbete skjuts upp och läggs på hög måste man ta tag i lite sånt först å. Den bittra sanningen, ack och ve!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar