lördag 18 januari 2014

Biggest Loser

God förmiddag.

Jag sitter och kollar på Biggest Loser. Jag ser riktigt stora människor, vanliga människor som lyckas gå ner 40-50kg och mer i vikt. Dom har visserligen ett helt team, en personlig tränare och kan vinna 250 000 dollar om de vinner tävlingen, men ändå. De är så fantastiska, och jag skiter i om dom är regisserade men dom är ändå fantastiska, man kan inte fejka viktminskning när man väl ställer sig på vågen.

Igår hade jag en jobbig dag när det kommer till just vikt och hälsa och allt det där. Jag har Lifesum-appen där jag försöker hålla koll på vad jag äter och hur mycket kalorier det är. Kalorimålet är 1316 kalorier per dag. Det är ganska svårt. Väldigt svårt till och med. Jag älskar att äta och eftersom jag hittills har kunnat äta som jag gör utan att gå upp i vikt mer är det ännu svårare att skärpa sig. Varje gång jag väger och trackar mat ser jag att det är så mycket mer kalorier än jag trodde, och jag måste äta så mycket mindre mat än jag kan förstå. Det gör mig ledsen. Ledsen för att jag inte kan skärpa mig, ledsen för att jag inte förstod tidigare, ledsen för att jag inte kan pallra mitt arsle ut och bara gå en halvtimmes promenad varje dag. Det tar inte ens mycket tid av min dag!

Det är jobbigt att vara lat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar