söndag 19 januari 2014

Söndag

God kväll.

Idag har jag varit i stallet med Lovisa. Hästarna var duktiga, pigga och lite väl eldiga på sista galoppen hem men det var kul och vi gjorde en runda på 50 min. Bra! Vi fick även uppdraget att köra upp hö till hagen. Det fick bli med varsin skottskärra då minitraktorn lagt av för vintern. På återseende i vår. Saken med oss är att vi vill inte gärna springa fram och tillbaka hur många gånger som helst då det är en god dryg 100 meter till hagen från stallet. Vi lastade således 5st balar hö åt gången på en liten skottkärra var och plöjde fram genom snön. Jobbigt ska det va!

Nu har jag kommit hem och är varm i kroppen igen (det är ju ingen varm hobby om vintern det här med hästar) och jag blev nyfiken på hur mycket kalorier man förbränner egentligen när man håller på i stallet. Jag menar man blir får upp pulsen och blir svettig, även om man inte pressar sig som man gör på gymmet. Det var en ganska intressant tabell och jag räknade ut att jag har förbränt mellan 500-600 kalorier i stallet idag. Visst, slå ut det på 3,5 timmar som jag var där så är det ju inte så mycket men det är ju mer än att sitta hemma. Hade man dessutom suttit hemma hade jag förmodligen tryckt en del käk också så nej, jag är riktigt nöjd med dagen i stallet. Hö lastningen gjorde ju såklart ett extra tillskott ;)


Djuuuret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar