onsdag 15 januari 2014

Dreams

Som de flesta säkert vet så är jag en djurfantast. Jag älskar hästar och hundar, och myser gärna med en katt om den vill mysa med mig. Nån gång vill jag ju köpa en egen hund och kanske till och med en egen häst, eller flera! Men det kostar ju såklart mycket och tar ännu mer tid så det är inget jag bara kommer göra på impuls och jag kommer nog se till att kanske ha en foderhäst till exempel för att se om jag är redo att binda mig helt till en egen med allt vad det innebär. Jag vill inte vara en sån ägare som inte kan ha tid eller ork eller lust att inte sköta om mina djur ordentligt så jag tänker vara mycket försiktig innan jag fattar nåt redigt beslut. Men drömma kan man fortfarande göra! Hampus vill ha en lite tuffare hund och en Amstaff skulle vara perfekt storlek och diverse. Däremot är det en kraftig ras som kräver mycket tid och engagemang om den ska bli så "lämplig" som man vill ha den. Vi får klura på den helt enkelt! När det gäller hästar är jag svag för brukshästar. Jag drömmer om att kunna köra vagn och släde med en ståtlig Ardenner eller Nordsvensk. Samtidigt älskar jag western och skulle vilja lära mig mer och verkligen rida western på ritkigt. En American Quarter eller en Pinto, eller egentligen helst båda skulle vara perfekt! Så vackra! I lööve!

American Staffordshire Terrier - alltså en Amstaff

Ardenner

American Quarter

Nordsvensk

Pinto

Alla bilder är plockade från google pictures.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar