måndag 6 januari 2014

En sannerligen god morgon

Hej människor av alla åldrar och kön. Vädret är fruktansvärt krigsliknande, precis som det har varit varje dag i ungefär sex veckor. Jag har sett solsken tre dagar sen jag kom hem från USA. (Skaaa försöka ladda upp bilder, jag veeet!) Men förutom vädret så är det bra. Jag är ledig idag, precis som jag kommer vara på obestämd tid nu då jag slutade på mitt jobb igår. Ni som känner mig vet varför och ni som inte känner mig kan fortsätta fundera. Det är i alla fall ett av de bästa besluten jag gjort i mitt liv. Det ligger där uppe i klassen med att åka till USA som au pair och ta steget att bli sambo med min karl. Med andra ord är jag oerhört nöjd.

Eftersom jag har "så mycket" tid nu så ska jag göra en plan i världsklass för jobbsökande och eventuella studier. (Strökurser i ämnen jag faktiskt vill läsa. Vi ska inte upprepa fiaskot i fiol.) Jag håller er uppdaterade. För övrigt tänkte jag försöka ta tag i den här bloggen igen. Ett sista tappert försök att fånga läsare, kanske skriva om något speciellt och återkommande och diverse annat som man försöker med när man skriver en blogg. För om man inte ville att andra skulle läsa den finns det ju ingen poäng med att ha den på nätet. Har ni några förslag på ämnen eller något annat speciellt som jag kan skriva om? Hittills handlar det mest om vardag och det blir ju ganska tråkigt i längden om man inte är popstjärna eller dylikt. Fundera på det, droppa en kommentar. Det kan ju bara bli bättre :)

Nu ska jag följa min karls exempel och lämna lägenheten. Jag ska till stallet med ärtan E kl 12 och behöver ventilera diverse händelser med min mamma och pappa först såååå, adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar