torsdag 17 december 2009

Att uttrycka känslor..

Jag kommer med obegripligt pladder för den som inte känner mig. Jag saknar den som planterat och rotat sig djupt i mitt hjärta så fort som om hela fenomenet vore konstbevattnat. Det finns inga armar som håller om mig här hemma. Det finns ingen varm kropp som värmer mig när jag fryser. Det finns ingen att se på när jag vaknar. Det finns ingen som kan störa mig så mycket med sin frånvaro som du. När jag är sysselsatt går allting bra. När sysslorna blir tråkiga eller tar slut finns bara tankar om hur jobbigt allt är kvar. När jag känner att jag vill fly allt håller verkligheten kvar mig. När jag är med dig känns verkligheten inte längre verklig. Allt är dubbelmoral. Inget är logisk. Tidvis är allt bra. Tidvis är allt bortom ens den lilla aningens närhet av helt okej.. Jag vet att du är kvar hos mig, men ändå är orden i Tidvis dom orden som träffar mig hårdast. Nu när hemma känns så tråkigt att det känns främmande efter 18½ år..



Tidvis
Lars Winnerbäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar