fredag 18 december 2009

Död åt denna kyla.

Det är kallt ute, och som den jävla lantisen jag är så fryser jag till döds inomhus också.

Jag är en människa som verkligen inte försöker se det positiva i allt, men jag försöker se något positivt i alla tider på året i alla fall. Sommaren är helt jävla underbar, dock värdelös i Sverige eftersom den regnar bort ungefär 99%. Våren är fan mest skit av allt. Det finns två positiva saker: det närmar sig sommaren och jag fyller år. Hösten kommer som Lasse W säger: "som ett obehagligt allvar över staden". Förjävligt sant, det blir kallt och ruggigt och regnigt och helt plötsligt måste man bli seriös igen. Eftersom vi inte har några fina höstar med färgsprakande träd och sånt mys så får hösten inga som helst poäng. Och så denna årstid, the madda fakking winter. Jag tycker snö är förjävligt fint, jag älskar att ta en vinterpromenad på landet där jag bor och sen dricka en kopp varm choklad framför en god film. MEN! Eftersom det nu blivit så idiotisk jävla kallt och halt, tycker jag inte lika mycket om den längre. 5-7 minus, eventuellt 10 minus är okej. Men inte 17 minus när jag ska ut och rida!

Strumpor, ridstrumpor, sockor, stövlar, långkalsonger, ridbyxor, linne, t-shirt, flanellskjorta, fleecetröja, vinterjacka overzize, ridväst, militärsjal, fleecehandskar och hjälm. 50 minuters ritt i alla gångarter och jag kom hem som en för alltid förfrusen fiskpinne. INTE okej.

Och bussen var sen imorse.

Men annars har det varit en ganska bra dag :)
Btw, om det bara är mina kompisar som jag känner som läser så okej, ni kan prata med mig whenever, men om nån okänd själ sticker in huvet och inte ens säger hej är du en förjävligt oförskämd sucker.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar