torsdag 7 januari 2010

Sarat hissar och dissar

Hissar!

1. Akon. Han är fan kung. Jag älskar när han sjunger, älskar han speciella röst och aa, allt med människan är fantastiskt.

2. Vänner. Det är nog det bästa man kan ha. Riktiga vänner alltså. De som förstår en och bryr sig när man själv är ett patetiskt grodyngel nånstans, lite lagom marinerad i piggelinshottar....

3. Trevliga bartenders. De som har exakt samma stil och klass, humör och förmåga att utföra sitt arbete snyggt och prydligt med en genomgående och äkta artighet oavsett om det står en kotte eller hänger 30 fyllehundar i baren. Guldstjärna i kanten!


Dissar...

1. Kyla. Inte helt okej. Det är som Annie säger, fan omöjligt att kunna vara snygg vintertid om man överhuvudtaget vill överleva. Höga heels i kombo med 30 minus resulterar i fötter som man hellre hugger av sig än behåller som färdmedel.

2. Distans. I alla fall i för stora doser. Saknar min älskling... :(

3. Svenskt uteliv. Fyfan för det, helt ärligt. Otrevliga vakter, oengagerad personal, tråkiga människor och fan bara massa B... Jag ställer en artig fråga till en vakt, han svarar med att jag ska ställa mig sist i kön för att jag har börjat diskuterat nånting. Jag håller en vanlig konversation med en kille med flera som verkar trevlig, tills människan kläcker ur sig: "jag har flickvän". Jaha? Jag pratar om vilken linje du går i skolan och du tror att jag stöter på dig? Idiot. Att försöka dansa är ju bara en katastrof. Jag dansade med min tjejkompis, visserligen nära någon annan brud och hennes fanskap till karl men inte med dom och någon jävel i hennes gäng knuffar mig där ifrån! Asså död åt svenskt uteliv! :@ Jag hatar det! Enda sättet att ta sig igenom en utekväll är ju att antingen vara en vara på köttmarknaden (alltså singel) eller att vara riktigt jävla redlös.


//Det senaste från Sarat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar