torsdag 25 februari 2010

Hemmaspa

Det jag gör när jag säger att jag ordnar med hemmaspa är enkelt, jag tar hand om min kropp. I ansiktet pysslar jag med ögonbrynsplock, rengöring, till viss del "por-klämning" som man inte ska egentligen, men är man försiktig så är det okej. Fortsätter med peeling, lägger en fuktmask och så vanlig dag/natt creme på det.



På kroppen är det en skön, varm dusch för muskler och leder, ser över oönskad kroppsbehåring (ingen har väl missat att även tjejer odlar hår på benen?) och peelar. Först med sån där "nät-boll" (mest för att det ska löddra mycket ^^) och sen med oljepeeling. Filar fötterna och donar också, hela kroppen ska få sitt! Efter duschen är det bara att smörja in hela sig själv med någon väldoftande och återfuktande hudlotion.

I håret har jag en oljeinpackning som kort och gott är olivolja inmasserat i torrt hår FÖRE dusch. När man sen duschar tvättar man håret som vanligt med schampoo och balsam och voila! Mjukt hår som aldrig förr :)Min peeling gör jag själv med olivolja och socker för kroppen, och olivolja och salt (finkorningare) för ansiktet. Det svider lite om man är väldigt torr, men det går över så snart man sköljer bort med varmt vatten.

Lycka till med hemmaspa mina goda vänner och okända :)

1 kommentar:

  1. Härliga tips! =) Ska nog köra ett riktigt hemmaspa nu i helgen :)

    SvaraRadera