tisdag 23 juli 2013

Who's the bitterest man in the livingroom.. the bitterest man in the livingroom..?

Hi neighbour!

Asså jag orkade inte med den här morgonen och om inte den smygande huvudvärken börjar smyga härifrån snart kommer jag verkligen inte palla med resten av dagen heller. ORKA!

Var ska jag börja? Jag är kattvakt åt syrran, så har Gördis (the one and only) hemma hos mig. Katten ligger varmt om hjärtat men utan att överdriva så är hon så jävla jobbig! Om hon inte ligger och är bitter/nervös/vettskrämd under soffan så springer hon runt och jamar eller river saker. Eller försöker bryta sig ut på balkongen. Eftersom jag inte har nät och bor på 3:e våningen vill jag inte lita på att katten inte kommer hoppa överbord och fick således uppleva hjärtstillestånd när hon hade lyckats klämma sig ut på fönsterbläcket på balkongen genom en 4cm springa. Jag ut och katten in fortare än en höna bajsar! Och så pälsen. Katthår överallt! Soffan, sängen, alla kläder, i disken, i maten, på tandborsten!! Men oh well... Hon var ju ett mysigt sällskap och låg på mig och spann när jag sov utan Hampus. Go katten, varför vara så.. speciell?
Birdie

Den här morgonen snoozade jag i 2 timmar, min karl (den enda som får mig ur sängen) var lika trött och snoozade själv lika länge. Ond cirkel. Mådde illa och var hungrig när jag till slut gick upp, käka och blev vansinnig på vädret när jag cykla till jobbet, vad fan är grejen med att det ska blåsa med orkanstyrka?? Trampa i nedförsbacke och använda bromsen var helt överflödigt. För det var ju självfallet motvind också.

Nu när jag har slagit hål på 2h av detta arbetspass börjar det bli dags att tänka på vad mer jag kan gör för att få mina tankar på annat håll än negativt och vad jag mer kan fördriva tiden med i 3 timmar innan jag får sällskap, yay! Det blir väl till och damma en hylla eller två!

Icke att förglömma, som en ljusglimt i tillvaron: jag ska lämna Sverige på torsdag för en weekend med min goda vän Michaela i Tyskland! Det är sannerligen YAY! :D

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar