torsdag 11 juni 2009

Träning för den late ^^

Ja, det blir väl något sådant jag får skriva eftersom jag inte är en allt för aktiv person. Men jag börjar med att lista de enklaste knepen för motion:

  • Vardagsmotion - icke att underskatta! Jag fixade mig en mycket bra kondition genom att gå fram och tillbaka till bussen i vintras!
  • Sport/aktiv hobby - själv håller jag på med ridning och dans, men allt räknas så länge man rör på dököttet ;)
  • Ät mindre portioner - det är inte att träna, men det är ack så effektivt ;)
Ska jag sedan föreslå mer preciserade metoder blir det nog:
  • Powerwalk eller jogging - med taggande musik i öronen och låga krav funkar det!
  • Orbitrek/band/spinning - ja, den där första prylen har jag hemma och den är vidrigt tråkig men den funkar även den med väldigt taggande musik och låga krav.
För styrkan i dig:
  • Gym - för den som vågar sig på det kan jag tänka att det är oerhört effektivt, men det här var ju som sagt träning för den late ;p
  • Styrka med din egen kropp! - hit räknas situps, armhävningar, utfall och sånt.
Till alla damer som vill träna rumpan, gör utfall! Och orkar du inte så tänk på att en kvinnas rumpa sjunker mer eller mindre 12 cm på en livstid, så fall ut nu flickor! ;P

Happy training people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar