tisdag 7 september 2010

Okej, största töntfasonen hittills i år

Det låter säkert väldigt illa och för att inte tala om fjantigt i era öron men jag går på diet.

Från och med idag alltså, ska se hur jag pallar med GI... känner mig lite såhär lagom ledsen när jag kom hem från jobbet och inte fick gotta mig med en smörgås eller två eller bara kunde välja och vraka i kylskåpet/skafferiet. Nu har jag dock stillat mina begär med en bär-smoothie, mycket hälsosamt och smakrikt, så jag klagar inte. Däremot klagar jag över att någon irriterande wannabe-förkylning intagit min vänstra halva av näsa och hals. Ska det va nåt kan det väl vara på riktigt. Aja, inget att göra åt, jag ska nog kolla efter fler GI-recept på mellanmål och frukostar. Sen blir det en god bok.

Ciao.

2 kommentarer:

  1. GI har jag hört funkar riktigt bra! Jag vet flera som gått på GI-dieten, och de gick inte bara ner flera kilon, utan de kände sig allmänt piggare också! Så det är ett bra val av diet! :)

    SvaraRadera
  2. vi är på samma grej nu. bort med några extra kilon. jag ska sluta med mitt små ätande och börja träna har jag tur har jag gått ner ca 10 kg till nästa sommar :) då kommer jag vara super nöjd med min kropp! :)

    SvaraRadera