fredag 14 oktober 2011

Bridget Jones Dagbok

Lätt bästa boken jag läst i mitt liv. Läser om den för tredje gången just nu, och garvar lika mycket och högt fortfarande. Den är så jävla klockren, metaforerna, dialogerna, sanningarna, allt! Awesome.

Så nu är jag återigen inspirerad att tänka som Bridget angående allt ungefär. Jag vet att hon låter jävligt sorlig ibland, men fy fan vilket roligt tänk hon har som karaktär. I love it! Bjuder på ett soft stycke ur boken omedelbums! Enjoy!


"-Trafikplats nitton! Una, hon körde av på trafikplats nitton! Då drog du på dig en timmes extra körning redan från början. Se så, nu ska du få nåt att dricka. Hur har du det med kärleken förresten?

Herregud. Att inte gifta människor kan fatta att det är ofint att fråga på det viset nu för tiden! Inte skulle vi rusa fram till dem och vråla: 'Hur har ni det med äktenskapet då? Ligger ni fortfarande med varann?' Alla vet ju att det fria raggandet inte är samma planlösa smörgåsbord när man är över trettio som det var när man var tjugotvå..."

Haha, så jävla bra! Även om jag nu inte är 30, snarare närmare 22 då.. så kan man ju ändå känna igen sig så smått när man har äldre syskon som är gifta/har sambo sen 7-8(???) år tillbaka och man själv är singel och inte verkar ha kommit nån vart i livet eftersom jag bokstavligen talat tagit ett sabbats år från Sverige och mitt "riktiga" liv. Meeeeen mest är det bara så sjukt kul att läsa om hennes galenskaper, den där Bridget. Plötsligt känns det som att nån förstår ens eget oflyt, även om det bara är en bok ;)

1 kommentar:

  1. Sant det som står i boken. Folk är lite oförskämda ibland tycker jag.

    SvaraRadera