onsdag 6 oktober 2010

En vanlig dag på förskola

Idag hade jag köket. Det var ingen big deal eftersom jag jobbat på konditori, men det är många nya rutiner att ta in och allt ska man komma ihåg och vissa saker ska man bara veta. Men jag är inte den som drar mig för att fråga. Jag är hellre jobbig och gör rätt än gissar och får "skäll" om man nu kan kalla det skäll när man är vuxen..? Tål att tänka på. I alla fall. Idag kom jag till dagis kl. 9:00 då alla barn var ute och några var i anländande stund. Jag hälsar på alla barn och börjar dra på dom västar, pratar på ett sånt sätt som jag bara pratar med barn eller möjligtvis Hazel och sen gick vi på utflykt. (Ca. 40 meter bort från gården men för ett litet barn är det stort.) Vi (barnen) åt blåbär och var sedan lila i ansiktet och på händerna resten av dagen, och drack varm oboy. Jag läste om skogen och de flesta barnen lyssnade, andra inte. Hem igen och där var det mest suddigt, jag var i köket, och det kändes som att jag skulle göra allt samtidigt men oh well, det är dom nya rutinerna. Jag intalar mig att det inte ska vara lätt från början. Rast och läste en bok för mig själv. Svassa runt och hänga med barnen lite här och där innan det var dags att duka upp mellis och shit jag var med i en cirkus när jag har ett ledset barn på höften och plötsligt måste lösa en konflikt mellan en som gråter hysteriskt och en som ser ut som 3 citroner och en lime i ansiktet, vilket resulterade i två hysteriskt gråtande barn, en riktig citrus och 2 andra Nicke Nyfiken som stirra på allt. Och så jag då som mest önskade att jag kunde både flyga och vara osynlig. Men det gick bra, jag hade disk och städ jobba som en liten gnu och gick ut och lekte lugnt och fridfullt med barnen innan alla gick hem vid fyra och jag hade hela förskolan för mig själv, pyssla och dona och sånt smått, SKÖNT!

Igår var det ett barn som jag tyckte hade ett öga för arkitektur. Även om jag hjälpte till med att stapla det som var högst upp. Men ändå.

Nizee.. :P

Sedan jag kom hem har jag ätit, konstant tror jag. Men snart blir det en kvällspromenad i mörkret med Lovisa och i säng tidigt. Öppnar imorn 7:15. Hej!

Ciao.

1 kommentar:

  1. Hahaha! XD Satt här och fnissade för mig själv, vad kul det måste vara att vistas bland barn!

    SvaraRadera