måndag 8 november 2010

5 månader och 1 dag senare

Ja, den 7 juni detta år skrev jag in mig på en premiminär ansökan till the Au Pair In America program. Och idag, 8 november, 5 månader, 1 dag, en j**la massa slit med barntimmar, körkortet, läkarintyg och referenser senare, har jag fått en mejl som säger:

Dear Sara,

You have been accepted onto the Au Pair In America program.


Möjligt en av de lyckligaste dagarna i mitt liv då detta är den verkliga starten på mitt hittills största äventyr. En familj kan ringa mig vilket dag som helst nu. Och jag är sååååå galet sjukt skadat hysteriskt taggad!! Jag lovar att jag kommer svimma på fläcken när dom ringer, men jag är så taggad. Jag har nog inte velat något så mycket i hela mitt liv, som jag vill det här.

Annars då, jobbade på förskolan, hjälpte barnen att skriva historier till sina bilder i deras egenhändiga böcker (hjälpte även till att tejpa ihop böckerna så detta skulle ske kontrollerat. Barn har en tendens att go totally out of control när dom får plötslig tillgång till tejp har jag märkt). Tror jag kommer jobba november ut med mina små och sen får vi se. Jag vill hinna ha semester och vara lite arbetslös innan jag åker till staterna ;)

Nu är klockan så mycket som 19:50 och jag skulle vilja att jag orkade ta upp min träning igen. Den dog av förra veckan eftersom jag hade så mycket pyssel med festen men idag har jag inga planer så jag borde bara lätta från stolen och röra på min för tillfället inaktiva kropp, huj!

Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar