fredag 3 december 2010

Ett samhällsämne

Alltid lika roligt, elakt och aktuellt.

Som ni minns så skrev jag häromdagen om saker jag hatar. En sak bland dom var människor som kör bil. Och det är nog det jag hatar mest (efter kyla och bilar). Jag kan förklara detta hat enkelt.

OBS! Jag hatar inte människor som kan köra bil, och jag hatar således inte mig själv då.

Men så här är det, och det är inte lögn, inte påhitt, det är den förskräckliga sanningen. Jag listar olika sorters bilister:

#1. Rövslickare: Ligger upp i arslet på mig och andra bara för att dom är hysteriskt sällskapssjuka och bortom förståndet att dom får betala mig för en ny nacke när dom sitter som ett frimärke i min stötfångare efter att jag gjort en kraftig inbromsning av plötslig anledning, typ djur eller bil framför.

#2. Självmords-omkörare: Med stor risk för att mörda andra. Exempel: kör om trots skymd sikt, vedervärdigt väglag, eller det värsta jag sett hittills; "dålig sikt, dåligt väglag och MÖTE!! Bad i mitt stilla sinne att idioten någon gång snart får körkortet indraget eller i bästa fall, blir indragen själv.

#3. Mitt-trafikanter: Ligger med sin feta bil som säkerligen har fyrhjulsdrift och kör i mitten av vägen. Även när jag kommer med min lilla bil som typ blåser av vägen vid 1 knop. Flyttar sig ca en halv dm och sen är det bra. "För min stora bil som klarar av att hålla kursen i snömodd kanske ändå kanar ner i diket för att jag är dum i huvudet" (läs med förställd mongoröst). Djup suck. Bussar tillhör även den kategorin då jag nästan blivit nermejjad i diket av en sådan.

#4. Såskoppen: Knappast en trafikfara men fortfarande ett jävla drygfan. Bilist som trots ett relativt bra väglag som man absolut kan hålla den angivna hastigheten i, ändå ligger och kör typ 50 på en 90-väg. Kom igen, hitta gaspedalen och kom över dig själv! Gud..

#5. Fuskaren. Eller den allmänna idioten: Kan inte trafikreglerna och kör som ett svin i allmänhet. Kort och gott, fuskar och är en allmän idiot.

Allt för denna gång. Vi ses igen, nästa vecka, samma tid, samma kanal. Dåligt bilkörande lönar sig ej, hejhej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar