tisdag 21 december 2010

Julklappar ruinerar mig.

Men nästa år blir det ju inga, lika bra att slå på stort.

I bakgrunden hör jag Milo som gråter (mamma passar honom, vet inte vad som är problemet eftersom hon är grym på det där med barn). I ytterligare en bakgrund hör jag Peter Jöback som sjunger ljuvligt. Har julklappshandlat galet idag, 7 klappar från mig och en från mamma. Och jag har snurrat med bilen genom hela Uppsala. Vill då hissa och dissa lite saker:

Hissa:

#1. Handelsbankens personal: alltid jättetrevliga och medgörliga, jag gillar dom.
#2. Gränby Centrum: dom har allt, inklusive gratis parkering såklart. Skitbra!
#3. Godis på Barista: när man köper en ask går pengarna till att ge ett barn skolmat. Bra Barista!

Dissa:

#1. Stoppljus tio meter efter en rondell. På en högtrafikerad led dessutom! Behöver jag ens förklara det? Det är ju bara idiotiskt. Gud..
#2. Att ta bilen: bristen på gratis (eller normala avgiftsparkeringar) är alldeles för påtaglig i denna stad.

Gladeligen kommer jag inte på något mer att dissa, så jag är inte supernegativ idag, bra Sara! :D Nu ska jag och mamma susa vidare till Maxi och julmatshandla. CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar