måndag 6 december 2010

Snor

Grovt mogen rubrik, JAG VET!

Men sanningen är den att när jag klev upp imorse (efter att ha snoozat 30 min) så var min näsa/hals/svalg alltför närvarande. Usch och blä, ont gjorde det och andas vågade jag knappast, än mindre nysa! Trött som ett helvete var jag med, trots 10 timmars stendöd sömn. Så efter en feberkoll som inte visade nån feber drog arbetsmoralen över mig och jag åkte till jobbet och alla om möjligt mer snoriga barn än jag själv. Det lustiga men follkomligt logiska är att jag inte är trött som i "å ma gad, jag måste sooova nu har inte sovit på det senaste 72 timmarna". Der är att jag bara inte har ens ett litet mikrogram av energi till mitt förfogande och därför inte kan annat än sitta stilla framför datorn eller ligga raklång i min säng och sova.

Men trots denna sjuklighet som jag så detaljerat beskrivit så tänkte jag berätta om en händelse på jobbet och ett beteende som stör mig OTROLIGT mycket hos barn.

Händelsen: Tre små pojkar ränner som totala galningar över hela lokalen med sånna där små barnvagnar som man kör dockor i när man leker mamma-pappa-barn. Efter att ha sagt till dessa kids oräkneliga antal gånger känner jag att det är dags att kasta silkes vantarna åt skogen och dra dom lite i öronen. Ska precis skrida till handling och kliver liksom "runt ett hörn" när en av barnen kör rakt in i mitt smalben och jag svär mängder i mitt inre huvud. Konfrontationen: JAg tar vagnar och ställer där dom ska vara och langar en sansad utskällning om att "vi springer inte inomhus och tänk om jag hade varit ett annat barn, kanske ett av de minsta barnen va!?" Varpå detta barn då såklart blir lite ledsen och putt. Men hade ingen anledning att bli ledsen eftersom han vet med sig att han hade gjort "fel", om man nu får säga så. Det beteendet som stör mig är att du säger åt ett barn att inte göra ditt eller datt och sen gör ungen bredvid samma sak som föregående fått tillsägelse om. Kan barn verkligen vara så outvecklade eller borde man vara chockad?

Pallar inte mer för idag, snoret säger ifrån, ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar