torsdag 2 december 2010

Förbered er på ett bamselångt inlägg

Yes!

Ja ni, var ska jag börja? Jo! I tisdags var jag allmänt hängig, grinig och utan energi. Jag skulle ringa banken för att fixa med mina löner som hamnat snett och jag gjorde som tänkt. Men jag får den lysande nyheten att jag inte kan få någon hjälp över telefon, jag måste alltså gå in på banken och legitimera mig. Fan, det kommer jag inte riktigt ha tid med. Kollar i min plånbok och ser till min förskräckelse att jag har glömt mitt körkort hemma. Jävlar. Så jag slutade klockan tre, hade en tid bokad klockan fyra och skulle alltså hem och vända för att sedan hinna in till stan och parkera före detta. Kommer försent från jobbet. Kommer på att jag inte får köra på Kungsgatan med dubbdäck och får köra en omväg. Har inte tillräckligt med mynt så får bara stå till kl fem. Springer och håller på att halka och slå ihjäl mig. Får nästan inte ens genomgå mitt bokade besök för att jag kom försent. Kommer till slut till banken och där fixar sig det. Hinner precis få mynt och fylla på parkeringen innan en vakt kommer och ger mig en bot. Käkar thai med Lovisa hos Sandra Eric och Milo och drar på salsa och kvällen slutade bra.

Igår. Fick ett mejl från staterna och bestämde ett samtal på skype med Pittsburgh kl 18. När jag slutade 17.15 kände jag mig fjädrande och glad. Något som snabbt byttes till förtvivlan när mitt batteri i bilen inte var på min sida. Så knacka på närmaste dörr och fock hjälp av vänlig småbarnspappa och startkablar och så kom jag hem, prick kl 18 och ca fem min senare fick jag mitt samtal. Jag kommer nu troligtvis att flytta till USA i januari. Jag väntar bara på ett "placement-pack" Bara så ni vet ;) Stack in till stan och lirade lite biljard sen, vann 2 av 2 spel, jag är g r y m.

Idag gick jag upp klockan 06.00, mord. Det var en rätt så lugn dag på jobbet, men även en lugn dag blir jobbig när den varar i 10 timmar. Precis, jag jobbade över eftersom vi var kort om personal. Underbart. Så nu då. Jag är helt slut, har inget att göra så ska väl gå och lägga mig om nån timme. Eftersom jag ska upp tidigt och öppna imorn. Igen... Yää.


1 kommentar: