torsdag 23 december 2010

Känner för att total-hata kylan

Men eftersom alla redan vet att det är svinkallt och att jag hatar kyla kan ni nog gissa att jag var vansinnig i stallet när mina stövlar typ frös. Great, det var underbart!

Jag lämnar det, även om det är det enda som hänt idag, jag var i stallet, djuren var ju efterblivna nästan hela tiden men allt sånt löste sig. Dock måste jag uttrycka mig i vrede mot postbilen, eller snarare brevbäraren som körde postbilen. Det är allmänt känt att brevbärare kör fort som fan och det är inte speciellt bra på en liten grusväg på landet där det kan skutta ut ett litet rådjur var som helst. Jag menar jag höll på att köra över en jävel som hoppa ut från grannens häck på vägen hem. Poängen i alla fall, jag och Lovisa står med våra förvuxna rådjur och hänger och det är möjligt att inte brevduvan ser oss men när min häst blir från vettet och flyr faran så saktar han inte ens in, bara fortsätter, tittar inte ens på oss! Så jävla tight schema får man inte ha. Tänk om vi varit på väg ut i vägen!?! VA!?!?! Fet olycka hade det kunnat bli, nej jag blir fan förbannad. Lyckligtvis visste vi att det skulle komma en postbil i 200 men om inte då? Jag är helt psykisk sen jag ramla av och slog mig medvetslös för över ett år sen men jag tänker inte riskera livet till häst när jag snart flyttar till USA, na-ah, never.

Tänker inte gruva mig mer i det nu, det är chokladkalender, varm dusch och byta julklappar med Lovisa som gäller för kvällen. Och för alla som inte vet: imorn är det julafton. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar