måndag 20 december 2010

Jag lyckas alltid ha en dålig tid på dagen

Såhär är det.

Karl från skandinaviska institutet ringde mig i morse med goda nyheter. Dom ska hjälpa mig med en tid på ambassaden. YES! Kärlek till Karl. Dåså, jag kan slappna av, bara att dra in till stan och betala visumet så är jag precis med i min planering, utmärkt. Dock tar jag med mig fel papper, så jag får åka hem för att hämta rätt och när jag i vredesmod letar som en ursinnig var jag blind därefter. Hittar inte rätt papper. Kände att jag blev fullständigt galen så sket i det där, samlade mig en smula och åkte till jobbet. Barnen var sådär hyper som jag inte gillar men det slutade bra och när jag skulle säga adjö för gott tog jag ändå en "mental picture" och kände mig vemodig. Dom har varit små och jobbiga men dom har varit mina små och jobbiga. Lite stänk med kärlek och värme till dom också.

Nu när jag har kommit hem har jag hittat pappret, lagt det tryggt så det inte spårlöst försvinner och imorgon har jag och mamma en galen dag framför oss: julklappshandling (5 olika stopp, minst!), betala visum, prata med folket på 3, barnvakt åt Milo och julmatshandling innan vi åker till farmor och farfar för lite kvällsfika.

Ikväll ska vi planera morgondagen, jag ska städa mitt rum och förhoppningsvis träffa lilla E en sväng. Pysen är sjuk :( Men nu drar jag, HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar