lördag 9 april 2011

Flooorida!

Alright folks, jag ska tillbaka till Florida.

Det är näst intill omöjligt att beskriva denna vecka i ord men jag ska försöka. Asså jag vet inte ens vart jag ska börja! Att flyga och allt gick bra, jag kände mig så sjukt nöjd när jag steg utanför de automatiska dörrarna och ut i Florida-luften. Vi åkte till hotellet och dog i säng. Nästa morgon vaknade vi upp ganska tidigt, det ösregnade och ja, det var en relativt tråkig förmiddag då jag passade kidsen medan Samantha och Peter satt på nån föreläsnings grej som jag berätta om. Det klarnade upp och vi åkte till Ilands of Adventure, helt underbart ställe! Åkte alla berg-och-dal-banor som fanns åkte alla simulators och allt som kidsen ville åka åkte jag med på. Dock hade jag inte med mig min kamera den hör dagen,... Menmen, vi käka middag på Hard Rock Cafe och det var utsökt mat, jag åt som en häst.

Nästa dag var vi upp ännu tidigare och klara av Universal studios, vilket var som att vandra i en helt annan värld, freckin' fantastic! Åkte nåt som hette RipRideRocket, en bergochdal bana som går spikrakt uppför första "backen" och sen åker nästan lika spikrakt ner igen, som en svart skidbacke, adrenalinkick är bara förnamnet! Sjukt awesome, sjukt mycket folk dock.

Dag tre är jag inne på nu tror jag, vi åkte till Ilands of Adventure igen för att klara av några attraktioner som vi inte hunnit hittills, däribland vattenattraktionerna... Ja vad ska jag säga, första stänkte ner mig lite grann på överkroppen och lyckades dränka mina skor, den andra dränkte hela mig. Jag skojjar inte, in på bara skinnet, det var som att jag hade hoppat i sjön med alla kläder på. Fantastiskt uppfriskande med tanke på att värmen var galen och att jag svedde upp axlarna djävulskt. Och såklart pannan i år igen. Antar att det där med att man bränner sig lättare där man en gång bränt sig är en sanning. Vi avslutade denna dag med att flytta till ett annat hotell på Disney World och käka middag och bada i poolen, sköönt..!

Sista dagen var på Disney's Hollywood Studios. Inte så som jag sett Disney parkerna men det är nog för att jag sett Disney's Magic Kingdom, eller Disneyland. Åkte i alla fall på en Hollywoodland tour genom massa filmer från starten av Disney 20-30talet, såg en MuppetVision-show i 3D, satte mig i en "trasig hiss", Hollywoods Tower of Terror (tänk dig uppskjutet på grönalund fast du sitter som i en hiss i ett hus och allt är mörkt. På det har du sett en liten film om att hissen kraschar och människor dog. Såklart eftersom hissen krascha). Åkte en asball Rock 'n' Roller Coaster med Aerosmith tema, och jävlar den gick fort den! Den starta som en raket, med snabbare/högre (???) g-force än en riktig rymdraket eller nåt sånt. Fort gick det i alla fall, helt galet vad jag skrek hahah. Också den helt mörklagd, med massa vägskyltar och sånt. Det skulle alltså föreställa att vi var tvugna att köra olagligt fort för att hinna till en Aerosmith-konsert. Skoj! :D Såg en stunt-show från Indiana Jones också, den hade du nog gillat pappa :)

5.30 denna dag åkte jag hem, lite sorligt för det hotellet vi bodde på var awesome och jag hade velat krama Mickey Mouse, men oh well! Det var en awesome vecka. Just det, jag blev fotad med Spiderman, han hade en riktigt fin röst, undra om han var lika snygg under kostymen...?? hmm... tss! x) Gud det är så mycket som hände så jag har säkert glömt hälften, men jag langar bilder så får ni se lite också, och så kom jag på att Samantha har bilden med mig och Spiderman, yee, men ni får den sen då, Ciaoo :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar