fredag 8 juli 2011

Fredag

Nu har jag slutat för dagen, klockan är 4.30pm lokal tid.

Jag sov som en tvärdöd (jag besitter den förmågan igen, wihoo!), gick upp vid åtta och duschade innan hela huset var livat. Det var det vanliga, tvätta, servera ungarna, diska. Jag testade göra amerikanska pannkakor med blåbär och choklad, blev helt okej. Det gick ner i alla fall, det är vad som räknas. Har inte hänt mer så vet inte vad jag ska säga för att det ska bli spännande läsning. Att vara au pair är ju faktiskt ganska tråkigt emellanåt. Som att jobba överhuvudtaget. Fast klart, mina ungar kan ju få mig att skratta oftare än gamlingarna man tog hand om förut. Nog om det.

Jag måste däremot citera Alex, något han sa igår. Jag har i säkert över 1½ månad försökt få honom att käka lite yoghurt emellanåt till mellis eller frukost eller vad som helst för det är gott, relativt nyttigt och mättande. Men det har alltid, alltid vart nej, nej, nej, så jag har liksom börjat ge upp. Men så igår, hade vi precis käkat lunch, kycklingwraps (ej hemlagade) och så från ingenstans säger han: "I'm gonna have a yoghurt". Jag satt som i chocktillstånd, jag trodde aldrig jag skulle se Alex äta yoghurt. Men så fel man kan ha.

Annars då, jag vet inte vad jag ska göra ikväll. Känner helt ärligt för att bara pyssla lite, måla naglarna, kolla på en, två, tre filmer och somna i ganska normal tid. Med tanke på att jag inte gjort det en enda dag på hela veckan. Men kvällen är ung, och planerna är inte skrivna i sten så..

Jag tackar för mig på bloggen i alla fall, ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar