söndag 28 augusti 2011

Har det varit storm?

Tydligen.

Här på min gata har det knappt hänt något alls. Det är väldigt mycket grenar som har fallit från träden och en liten "prydnads" björk har stupat men inte förstört nåt annat. Det blåser fortfarande till rejält ibland och duggregnar om vart annat men annars är det coola bönor. Prata lite med Jenny i telefon och tydligen dofta det Sverige ute, så var tvungen att steppa ut och sniffa lite. Och visst gjorde det det, dofta som en svensk lövskog efter regn, såå uppfriskande. Funderar faktiskt på att passa på att ha fönstret öppet nu när det är svalare utomhus för en gångs skull.

Annars så skypa jag med mor idag, alla därhemma verkar tro att jag skulle dö i orkanen eller liknande, och jag uppskattar att alla bryr sig, man blir så varm i hjärtat. Men, nu blev det inte så illa, vi bor på en kulle så verkar haft rätt bra förutsättningar för detta. Vi har inte ens förlorat ström. Så jag lever, inget har gått sönder och allt kommer va som vanligt imorn när vinden har lagt sig ytterligare.

Idag kan man fortfarande inte riktigt gå ut eller ta bilen nånstans eftersom en del vägar fortfarande är avstängda. Och dessutom har man ingen aning om en gren eller kanske rent av ett helt träd faller ner på dig när du är ute och cirkulerar. Bäst att stanna inne. Blir nog film och lite välförtjänt egen tid. Förmodligen mer bloggande också, men inte ett ord mer om orkanen, den har jag ledsnat på nu. Ciaoo, me amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar