torsdag 7 maj 2009

Avlsag

Min naturliga instinkt till val av rubrik var helt klart: "aah, kukballe..." men eftersom detta publiceras för allmänheten ska jag censurera mig. Som ni säkert förstår av rubriken så gick det inte vägen. Bokstavligt talat. Jag skrev inskrivningsprovet igår, sen hann dom inte med mer, så det blev till att bekanta sig med rara människor över en pizza. Dessa små lyckopiller kan listas som Alfred, Linnéa, Robert och Kristoffer :) Så sweeta människor, vi hade grymt kul över X-antal partier kortspel! Duellen i Hej Knäckt var rafflande ;) Tillbaka till ledsamheterna, dag 2 fick jag sitta och vänta i säkert 1½ timme innan jag till slut blev kallad till hälsoundersökning och dittan och dattan. Start med hörseltestet, gick kanon. Kommer ut ur min ljudisolerade låda och möts av: "Jo Sara jag ser att du är allergisk mot frukt och nötter. Har man sådana besvär får man inte göra lumpen".

What!?

Mm, så inskrivningsprov och hörseltest var allt jag fick göra innan en läkare skrev ut skriftligt avslag på min mönstring och skickade hem mig.

När jag kom hem ringde mamma (hon är världens coolaste och mest handelskraftiga kvinna! <3) till pliktverket och frågade om det verkligen kunde vara så att min lilla överkänslighet kunde avgöra så mycket, och ja, det kunde den tydligen. Så det blir ingen överklagan heller, vilket var min första tanke, men det är slöseri med pengar och jag tänker inte frivilligt sticka nålar i armen för det när jag ändå vet att jag får avslag.

Så där fick man för att man var taggad och hur jävla lämpad som helst för att göra Lumpen: Nej tack, du kan dö av en hasselnöt i krig i Bosnien, du får inte fortsätta din mönstring, tack och hej!

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att det inte gick bra! Påminner lite om när jag sökte till Polisen, fick ju höra att jag inte verkade vara motiverad...efter typ 6-7 sökningar...

    SvaraRadera
  2. Ofta nötterna! Håller med, hur fan ska du få en nöt i dig i krig typ? Vaddå som att fienden tänker , vänta de kanske är nötallergiker? Vi tvingar i dem nötter !

    Nej gummman jag lider med dig :( <3

    SvaraRadera