torsdag 14 maj 2009

Studentskivan!

Woho, vilken kväll!

Från början: Mötte Emelie hemma hos hennes mamma och chilla några sec innan vi drog ner på stan och tog ut pengar och stack till stationen. Tåg till Estocolmo. Tåg till Kungsängen. Kasta i sig mat, det var något som gick snett i planeringen så vi hann precis byta om och äta innan vi skulle dra igen? :O Annie drog på middagen och jag och Emlan bänka oss inne på Stockholms C förrum till toaletterna, där det finns stora speglar och handfat ni vet, för att fixa smink och hår! Komiskt!

Så, klara där, fick fina komplimanger av vakten xD och sen dags för äventyret: T-bana! Hittade rätt på en gång *stolt* och tog oss till en liten pub som Annie gett vägbeskrivning till där vi skulle föra lite. Men! Innan vi satte oss på Dovas som det heter, letade vi upp en park där vi kunde sitta och föra med vårat medhavda ;) Kallt blev det, vi drog till Dovas, satt och mös, kände hur värmen och dimman började komma smygande, gött.

Nästa äventyr: T-bana till Kingstown och skivan! Hittade rätt där med på en gång, så jävla bra på T-bana! Festen kan börja! Vi steppa in på klubben med dunder och brak och jag hälsa på en homie och känslan kommer tillbaks... ;) Parta hela natten, dansa, snacka, vilken kväll! Givetvis missade vi sista tåget, så taxi till nattbussarna och sen nattbuss i 2½ timme! Jag hade som plan att sova men den gick i stöpet när en viss person (nämner inga namn) steppa in på bussen med dunder och brak och babbla och drog lama skämt heeeeeela bussresan till kungsängen. Och trackade mig extra mycket eftersom jag var den som ville sova mest! Galet skön människa, men heelt fel tidpunkt!

Kom hem och i säng 04.44 och somnade direkt. Klockan ringde igen 07.00, så det har inte varit mycket sömn denna natt :P Jag börjar bli för gammal för sånt här xD

En trevlig eftermiddag/kväll/natt/morgon var det i vilket fall som helst, TACK Annie, Emelie och alla andra underbara människor som gjorde denna skiva tillvad den blev!

Bilder inom kort på min bilddagbok, saarat@bdb.
p u s s .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar