onsdag 2 februari 2011

Det där med att dela ut pungsparkar..

Don't worry sis, den enda som är värre än mig är nog Lovisa ;)

Idag: Jag gick upp klockan 6.25 och började dagen med suddiga ögon. Det vanliga morgonrutinerna, dock lite annorlunda nu eftersom grabben är sjuk. Jag hoppas han är frisk imorn så jag får mitt vanliga schema tillbaka. Och för att jag blir nervös när han har feber och hostar, vill ju inte att han ska kola för nåt random när jag har ansvar för honom! :O Dagen gick, och jag avslutade med att handla mat för veckan på Giant Eagle. Hörde en livlig konversation mellan två tjejer, dock var det typ bara en som pratade medan den andra handlade.. hur som helst, hon som snacka var typ galen, det hade nåt med en kille förmodligen ex-pojkvän som kunde dra åt helvete och hon hade typ klappat till honom och det var massor av intriger! Spännande att lyssna på såhär på kvällskvisten ^^ För övrigt kände jag hur jag längtade hem när jag gick där inne. Inte att jag längtade hem som i att jag inte vill vara kvar här utan att jag längtade hem till att veta vad jag håller på med, veta vad saker heter, veta vart saker finns utan att behöva springa idioten i mataffären. Meen oh well, nån gång ska jag väl lära mig.

Ett personligt meddelande till mamma: jag hittade vaniljextrakt och tänkte att det kan jag väl ha istället för vaniljsocker eller vad sa du? Och dessutom letade jag igenom hela butiken och frågade typ tre olika personal om halloumi men dom hade det inte! Så där försvann liksom grejen med halloumi-pasta-grejen. Tror du att det bli gott ändå, med bara pasta och paprika? Eller ska jag skita i det? Tacksam för svar ^^

Vad mer kan jag säga om dagen? För alla som undrar så går det i vågor. Och just nu låter det som att jag har en Dino på våningen över mig, eller typ på balkongen. Jävla dunsande, skakar i hela lägenheten :O

Ska kila, tror jag färgar håret ikväll. Ciao.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ja det går lika bra med vaniljextrakt. Martha Stewart använder alltid flytande vanilj.Överdosera inte.
    Du kan ju ersätta halloumi med ex. feta.
    Stor kram :) /mami

    SvaraRadera
  2. Dino sa du... kan d vara vår Dino som rymt från våningen över. Pianot glömde han alf ;P

    SvaraRadera