måndag 21 februari 2011

Let me tell you a story about yesterday

Okej, så jag och Mika träffades på Times Square vid två kan det ha varit, käka på Subway och drog ut på shopping. Åkte till ett värdelöst mall (fula kläder, dyra priser) och sen vidare längs alla gator på hela Manhattan kändes det som. Hade jättesvårt att hitta kläder vi gilla, ännu svårare att hitta skor! När vi äntligen hittat något att ha på oss följde nästa problem: var ska vi göra oss i ordning? Japp, toaletten på Donken blev det, helt sinnessjukt. Men vi piffa och dona och satt sedan och hängde i en bar bredvid tills det blev dags att åka mot vårt mål för kvällen; Webster Hall. Helt lyriska och astaggade i taxin. Kom dit, gick in, gick igenom väskvisitering (!) och många andra gick igenom kroppsvisitering också (!!!!) innan vi fick hänga in jacka och hela kalaset av att bara ta sig in och hänga undan sina grejer gick på $42!!!!!!!!!! Ont i fötterna hade jag också så illa så jag ville hugga av dom men vi drog oss ut på dansgolvet och stod och småfjanta innan vi kom igång bättre. Kvällen fortsatte trevligt, man prata med alla (eller alla prata med oss ska jag säga) och när vi bytte dansgolv ville Mika ha en drink först. Så jag hänger med henne i baren, har inte beställt nåt eftersom jag hade stora svarta kryss på mina händer för att visa att jag är under 21 (och alltså inte får dricka) när det kommer fram en vakt till oss. Han stirrar på mig och vill se på mina händer, frågar om jag dricker nåt och säger att han håller ögonen på mig. Jaja, whatever, jag dricker inget och glo på mig då om du så hemskt gärna vill, kände jag då. Och nu kommer ju det skamliga i hela historien. Jag och Mika står på dansgolvet och ni vet ju hur leggings är, när man rör sig så åker dom lite varstans så Mika ber mig hålla hennes drink när hon ska rätta till sina leggings snabbt. Och vakten ser det och tror att jag dricker. Så han hämtar mig, leder bort mig, frågar om jag tror att han är korkad och inte fattar att jag skulle dricka, klottrar ner "86" på mina händer innan han skickar ut mig genom bakdörren, ut i rökrutan utan min jacka eller väska eller nånting. Vägrar lyssna när jag försöker säga att jag bara höll i drinken, min kompis har ingen mobil, kan jag bara få säga till henne vad som händer !?! Men icke, jag skulle ut, fort som fan och aldrig komma tillbaka ungefär. Så där stod jag, i rökrutan utan jacka, med fötter som värkte brutalt i säkert 15 minuter om inte mer, bara för att jag var snäll och höll i Mikaelas glas.

Och vi kunde ju inte komma in nån annanstans direkt heller så vi satt på ett pizzahak och snacka med lite folk och vänta på att tåg och bussar skulle börja gå vid åtta. Det var en riktigt lyckad lördagkväll känner jag! Så fantastiskt taggad som jag varit hela veckan lång på att äntligen få komma ut och festa men nej. En flintis-vakt bestämde sig för att hata mig och sen var det färdigfestat för min del.

Betyg på kvällen: LÖJLIGT! Det går verkligen inte att festa på ett sjyst sätt i detta land om man inte är 21, jag har aldrig känt mig så liten i hela mitt liv! Hade jag varit i Sverige nu hade jag fått gå på systemet och köpa min egen sprit själv om mindre än en månad men här får jag inte ens hålla en drink i handen utan att bli utslängd! Nej, FY FAN!

Mycket upprörd, ska kolla på en film och sen fortsätta sova. Hej.

1 kommentar:

  1. Vakter verkar vara lika i hela världen. Tråkigt att din kväll inte blev som du hoppats. Antar att du sen fick tillbaka dina saker men lite cp att stå där ute och bara glo.
    Puss o kram

    SvaraRadera