onsdag 16 november 2011

Förmiddagsfunderingar

Paragraf 1.

Hur kan det komma sig att efter att människan har somnat omkring midnatt kan sedan vakna 4.20 på morgonen och vara fullkommligt klarvaken, för att sedan somna om och vakna tvärdöd klockan 6.45?


God förmiddag, kära läsare.
Sitter med lunch framför nosen och lyssnar på torktumlarens rytm. Har hitills idag gjort morgonsysslorna och sovit. Eftersom jag var idiotiskt trött när jag vaknade 6.45 imorse (hänvisar till paragraf ovan) så sov jag med lätthet 2 timmar till. Min sovinställning kommer för alltid vara ett mysterium. Annars pratade jag lite med en au pair som min familj håller på och intervjuar, hon var jättetrevlig, påminde lite om mig själv så det känns bra om hon för vidare au pair facklan (eller nåt sånt metaforiskt) när jag åker hem. Jag har ju varit här i 10 månader, inne på 11e nu, känns lite liiite konstigt att åka hem. Har liksom skaffat en till resväska, börjat tänka på hur jag ska lyckas packa allt samt börjat få arbetslöshets ångest som slåss med tankarna på allt jag ändå kommer sakna här. Värdfamiljen såklart, vänner som man fått här, New York har ju varit ballt att bo ett stenkast ifrån, en del matställen (tro det eller ej!). Nu när det närmar sig upploppet börjar man vänja sig på riktigt med att detta är en vardag som man kan leva i. Läskigt fan, vi byter ämne.

När pojkarna kommer hem ska jag bänka dom med läxläsning ögonaböj så vi kan käka middag (svenska köttbullar, mmh) kvickt som f-a-n, innan jag tar tåget till NYC och ser KATY PERRY i Madison Square Garden med Samantha!! AWESOME! Kommer bli grymt, måste ladda kameran bara, *mental note*. Men nu småttingar, ska jag nog ta en till portion lunch och sen vika tvätt till julmusik, as always ;) Ciaoo.

2 kommentarer:

  1. Vilket datum åker du hem? :O

    SvaraRadera
  2. Förstår att det känns konstigt att du snart ska åka hem men jag blir glad :)

    SvaraRadera