onsdag 2 november 2011

Hallå mina små troll!

Vi har fortfarande ingen ström!

Fast det är inte helt sant för vi har ett aggregat som står och väsnas utanför garaget. Så vi har värme (yes!) och varmvatten (ännu mera yes!), ett kylskåp som funkar, två lampor och en TV. Sen har vi massa skarvsladdar där man kan ladda mobilen eller som jag nu då, koppla upp datorn eftersom internet funkar så praktiskt! Strömmen beräknas komma tillbaka tidigaste midnatt ikväll, meeen jag har inte för höga förhoppningar eftersom det är ganska många fler hushåll som inte har ström. Ganska mysigt ändå med massa tända ljus och sånt. Måttligt irriterande bara att man snubblar över sladdar överallt och inte kan laga nån mat men jaja!

För övrigt kan jag inte heller tvätta eftersom tvättmaskinen måste ha ström. Jag klagar inte, (hatar att tvätta) men blir lite orolig för tvättberget som kommer följa när strömmen är åter istället. Är ganska uttråkad i allmänhet, men ikväll ska jag hem till Jenny och mysa, ska bli trevlans! Ha det gött där ute, uppskatta elektriciteten! Ciao.

1 kommentar:

  1. Hoppas strömmen kommer tillbaka innan det blir för mkt kläder!

    SvaraRadera