måndag 21 november 2011

Hejhej, hemskt mycket hej!

Jag vet att jag inte uppdaterat på hela helgen, mycket dåligt. Men se, nu är jag här igen! I fredags stanna jag inne, städade, rensade mitt skrivbord och tvättade alla kläder med mera. Nödvändiga ont kan man också kalla det, även om jag personligen tyckte det var ganska skönt. I lördags sov jag ut lite, gick en promenad i en dryg timme och när jag kom hem fick jag ryck och gick ut och kratta löv i trädgården. Det påminde mig om när jag är i stallet, mysigt, fridfullt, frisk luft och vackert väder. Senare på kvällen blev det varm ducsh innan jag beställde kinamat och drog hem till Jenny för filmmys. Såg Linas kvällsbok, haha!! Fy fan vad rolig! Fick en nostalgisk chock från högstadiedagarna! Gött minsann det. Grannarna hade party också, 50+are spela ungdomsdunk för hela Westfield. Snacka om livat äldreboende!

Igår gick jag upp 8.30 (helt otroligt!!) för att göra mig anständig eftersom jag skulle åka med Jenny och Line till en svensk julmarknad i Montclaire. Och om det var mysigt eller! Svenskt handgjort julpynt, julgran, glögg, vörtbröd, svenska köttbullar, OST(!!), pepparkakor och chokladkalender!! Köpte en varsin till mig och grabbarna ^^ Vi började rulla hemmåt efter Luciatåget. Det var jättmysigt och söta små barn, men det är otroligt vad oförskämda vuxna kan vara. Pratade hela tiden så man knappt kunde höra när dom sjöng, fnys! Det var fint i alla fall och jag fick sånna där "stolt-mamma"-känslor när dom sjöng en vers ur Stilla Natt på engelska.

När jag kom hem gick jag in och vände innan jag åkte till Michaela. Vi åkte sen till New York, sista gången tillsammans i New York innan hon åker hem till Tyskland igen om typ.. 2½ veckor. Känns helt sinnessjukt att tänka på att man kommer åka hem. Har inte fått in det i huvudet även om det såklart är längre än 2½ veckor kvar för min egen del, men i alla fall. Vi gick i alla fall runt i New York, gick på en liten julmarknad vid Union Square Park och avslutade med comedy show med komiker som inte var sådär skitroliga.. tur att det var nån sån där gratisshow så man inte hade betalat för skräp. De tre sista var dock roliga, jag skratta hysteriskt när den sista killen gick upp och gjorde sitt. Kanske för att han var lite sådär härligt konstig som jag är :P

Idag är Max sjuk, likaså Samantha och jag hostar, kraxar och snorar. Känner mig inte sjuk sjuk, men definitivt inte på topp. Känns bra lagom till Thanksgiving! Nej, jag måste ta ut kyckling ur frysen så jag kan göra PitaPizza ikväll. Laddar upp bilder från svenska julmarknaden i nästa inlägg. Ciaoo.

1 kommentar:

  1. Promenad och kratta löv. Bra jobbat gumman. Krya på er alla sjuklingar./mami

    SvaraRadera