torsdag 5 januari 2012

God afton

Det enda i matväg som jag tycks känna smaken av är glass. Jag klagar inte. En uppdatering på förkylningen: Halsont är åter och tidvis huvudvärk som vägrar ge sig. Orolig för det där med huvudet (blir orolig för allt som rör huvudet!), lovade Peter nyss att jag ska uppsöka läkare om det inte är borta på fredag. Tänkte föresten i och med att jag fått ont i halsen göra den där vidriga huskuren med varm vatten, citron, honung, ingefära och vitlök... men när jag gjort koppen och kände vitlöksångan liksom slå mot ansiktet sa kroppen ett bestämt NEJ!, och så åkte den smörjan i vasken. Det blev vanligt honungsvatten och lite glass istället. Fint!

Ska träffa Line en snabb vända på Starbucks ikväll, får se om jag orkar kolla på första halvan av Sagan om de två tornen också när jag kommer hem, annars tar vi det imorn. Mys lugnt folks. Ciaoo.


Blev föresten nästan gråtfärdig när jag kollade på Sagan om Ringen igår, när jag såg alla hästar. Jag saknar min! Sjukt!!

2 kommentarer:

  1. sitter och avnjuter en kopp av den där vidriga huskuren just nu.Säger bara så här; vi får väl se vem som blir frisk utav oss först ;)

    SvaraRadera
  2. Fan va vidrig kur. Nej själv brukar jag köra med ett glas nypressad apelsinjuice eller ett Big Mac ;)

    SvaraRadera