måndag 9 januari 2012

Måndag

Ja, fortfarande helt utan charm. Segt att gå upp imorse, fanns inget att göra varken frukost eller lunch av åt pojkarna och berg med tvätt, plus åka och hämta mat-shoppingen. Jag tycker det är bättre att bara hämta maten för då slipper man irra runt själv och leta efter personalen, men jag gillar fan inte att hämta maten heller. Asså... inget illa menat men dom som jobbar där verkar var smått efterblivna. Majoriteten av dom. Och helt oförmögna att göra sig i ordning inför jobbet dessutom. Ett tydligt exempel:

Kvinna, uppskattningsvis 30 år, mycket illa klippt page av ett hår som är mycket tunt och dessutom flottigt med mjäll och ca 1 dm utväxt. Ska det vara så jävla svårt att duscha (åtminstone!!) kvällen innan man ska jobba?? På det hade hon illa gjorda nagelförlängningar (som jag hoppas hon försökt göra själv annars hade hon blivit rånad på vilken skitsumma hon än lagt ut på salong) som var A) alldeles för långa B) tårtspade formade(!!!!!!!!!!!!!!!!!!) och C) hade 1-2 gått av och inte ens formats eller målats om för att försöka skapa en balans. Och av nån anledning så är det ALLTID hon som tar emot mig. Varför? Varför jag, den människan får mycket svår panik vid synen av tårtspade formade nagelförlängningar? Suck...

Nej, ska tvätta om mitt överkast (igen..) och hoppas att bläck-fläcken (ooops!) vill försvinna denna gång. Hej.

2 kommentarer: