lördag 11 februari 2012

Melo, eller Mello??

Ja hur stavar vi den nya hippa förkortningen av melodifestivalen egentligen?

Hur som helst så har jag suttit bänkad ikväll som en annan trogen svenne och kollat på den andra deltävlingen. Är nöjd med resultatet och behöver varken hissa eller dissa. Har dock utvecklat en mindre men oroande fjortisförälskelse för David Lindgren som tävlade ikväll. Mycket förvånande med tanke på att han inte är min typ, som man kan tänka sig att en kille ska vara för att kroppen på en halv nanosekund ska släppa lös endorfiner i form av flickigt fnitter och andra känslorus (hos en snart 21årig kvinna, herre!) vid endast åsynen av karl'n ifråga. Mycket märkligt. Får hoppas att det dyker upp en riktig uberhunk enligt hela Sveriges kvinnliga befolkning som tävlar vidare i Globen som samtliga av mina tjejkompisar faller för likt fjortisar för Danny Suacedo, Måns Zelmerlöw eller dylik person, så att jag inte behöver vara den enda 20åringen med larvig förälskelse på kändis.

Eftersom bloggen är bildfattig tänker jag dock lägga in en bild på han som plötsligt och brutalt via TV-rutan fick mig känna mig som 14 år igen, David Lindgren.


Ska påpeka att jag bara sa att han inte var min typ, för övrigt är han liksom fin, äkta stilig (vill tillägga att det är svårt att vara äkta stilig). Älskar kläderna och hela scenframträdandet och kommer definitivt vara trogen supporter ända in i det sista.

1 kommentar: