tisdag 3 maj 2011

I fell in love with the seaside...

Jajjabulle. Jag sitter och lyssnar på min fantastiska spellista på spotify som heter "Lugnt och Fundersamt" Den är grym, den perfekta mixen av svenskt klassiskt (Cornelis), svenskt kungligt (Winnerbäck), mysigt brittiskt (The Kooks) och fantasiska hjärnlugnande (Coldplay, John Mayer), med mera, med mera. Den är grym helt enkelt.

Annars då, jag vet jag har varit denna världs sämsta bloggare över helgen men jag har levt lite och sen sparka veckan igång med allt vad det innebär så jaa, jag är en upptagen kvinna.

I Söndags hälsade jag på Matilda inne i NYC, uuunderbart med svenskt besök, det blev fantastiskt många SaraMatilda kramar, precis som jag vill ha dom ;) Vi gick runt i Central Park och tog en sväng till Soho och china town innan jag blev uppbjuden till lägenheten hon bor i under sin visit. Uppe på 50:e våningen med en helt galet fantastisk utsikt över New York, jag skulle då inte banga på att bo där! Det var jättekul att få se ett bekant ansikte, och jag tackar så hemskt mycket för den lilla (STORA) gottepåsen och allt annat smaskens jag fick! Tack! Hjärta! :) Tråkigt att säga adjö dock, jag saknar mitt sanna crew med fina flickor hemma i Swedala så det värker i mig! Men jag klarar mig, det måste jag. Jag langar in lite bilder från dagen, enjoy!

Sköldpaddor!! :D

Och den tittar rakt på mig, vi flirta lite ;)

Hjärta

Hon var grym!

Hääst!


Squirrell!!!!

Amerikanska flaggan i converse. Det kallar jag konst!



Chinatown.


Annars då, i samma veva som jag pratar om att jag saknar mitt kära kompis-crew hemma kan jag väl erkänna att jag saknar mitt familje-crew också. Ja man kan ju säga att jag saknar allt där hemma. Fast en del saker klarar jag ju mig såklart utan, som att det snöar i maj, sena bussar, efterblivna idioter med väskor på sätet eller dom där som alltid (ALLTID!!) står i vägen. Och så fjortisarna, fast tyvärr finns dom ju i amerikansk upplaga också. Och såklart barnvagns gängen (fast jag behöver ju inte utsättas för dom så mycket längre när jag inte jobbar på trianon..) och så kan jag ju vara utan lite andra saker. Men det är det närmaste kära jag saknar så det bokstavligen gör ont i mig. Och möjligheten att kunna langa iväg ett spontant sms eller ringa nån där hemma. Som att inte kunna höra av sig till Lilla E... att jag fortfarande lever är ett under. Eller att gå en spontan promenad till storängsbron, avrunda med rostmacka och te.. Eller att åka på spännande upptåg till Estocolmo och röra till det lite hos Annie. Eller det faktum att jag missar en hel vår och sommar med brygghäng!! Fyy! Att riva av en riktig utekväll med det bästa flickorna (ST3 2010 we know how to do it right!). Eller bara sitta hemma i Sandra och Erics lägenhet med Milo i armarna och Bördi spinnandes bredvid. Eller att bara sitta hemma en sällsynt lördagkväll med mamma och pappa och kolla på en film, på vhs.. Saker jag skulle ge nästan hela min skatteåterbäring för att kunna ha, även fast jag har hela Amerika också...

Nog för mig, ciaoo och godnatt.

3 kommentarer:

  1. Vilket inlägg, både skratt:) och lite tårar:(
    Vi ses snart gumman. Kram<3

    SvaraRadera
  2. Vi saknar dig här oxå hela gänget på Petterslundsgatan :)När du är tillbaka är det din tur att vara barnvakt så du kommer ikapp och då får du att göra ;p då kan han ju gå eller rättare sagt springa(ifrån dig) Puss <3

    SvaraRadera
  3. Matilda Hagberg11 maj 2011 kl. 20:05

    aw, världens bästa söndag! Skulle vilja ha en sara och matilda kram just nu känner jag <3

    SvaraRadera