tisdag 13 september 2011

Hejsan gott folk

Måste först säga att jag vart jätteduktig hela dagen, gått långpromenad och bara ätit sallad, riktig kanin. Inte det lättaste heller när det ligger en Marabou 200g choklad öppnad i kylskåpet.

Hade idiotmycket tvätt i morse, tvättkorgen såg ut som mount everest i badrummet och killarna hade lyckats fylla upp den i deras rum också så det var bara att köra hårt, 5 maskiner. Japp, fint. Har inte gjort så mycket alls idag, vi gjorde läxor och åt snacks, P körde Max till fotbollsträning och sen gjorde jag middag till kl 7. Var klar i köket och för dagen kl 8 och är helt slut. Men har ju läxor nu för tiden, läser ju spanska. Skulle skriva en kort "berättelse" om vad som helst. Har ju glömt allt, hela ordförrådet, all grammatik. Men tack vare google translate och min spansktalande vän Eylen så klarade jag av att klottra ner några rader, till och med sammanhängande. Jobbigt bara att jag ska läsa upp det högt imorn för hela klassen. Nej fan, självmord. Men det går säkert bra, bara gilla läget.

Ska sleeepa nu, trött som en lama. Hej!

2 kommentarer: