onsdag 30 mars 2011

Blubb-blubb

Holabandola. (New opening line ;)

Idag var Nicky sjuk, förkylning. Morgonen blev smått kaotisk. Jag hade bestämt mig för att göra lite nya luncher till grabbarna, så medan jag står upp i ett mac 'n' cheese kokande och samtidigt gör mackor och frukost så ropar Samantha att Nicky är sjuk, och sen funka inte hennes bil så jag fick skjutsa henne till bussen. När det sedan är dags för mig att skjutsa Max till plugget så har Peter lyckats ta minivanen som jag skulle köra och dessutom tagit med sig nycklarna till hans egen bil så där står jag, utan bil och med ett barn som ska till skolan. Jag det blev till och ringa Peter som blev arg som ett bi när han kom på att han tatt med sig nycklarna till Forden och sedan vänta tills han kom och hämta Max.

Så medan Peter var hos doktorn med Nicky och kolla vad han har insjuknat i skypade jag med mor och vi hittade ett supermysigt bed&breakfast precis här där jag bor, typ mindre än 5 min med bilen härifrån och precis mammas stil, det är som gjort gjort! Lediga rum fanns det också på dom datumen som mamma eventuellt kommer hit, strålande!

Och så kollade jag upp vilka kurser jag eventuellt vill läsa i sommar. Det står mellan Brittish litterture, General psycoligy, Italian eller spanska. Om jag läser spanska nu kommer jag ändå fortsätta med det i höst också, jag ska minsann lära Milo det språket, det kommer minsann passa honom ^^

För övrigt var mina kids mycket duktiga idag. Inget gnäll eller bråk, bara en lugn dag som flutit på bra. Synd att jag fick huvudvärk såhär på kvälla bara.. Men jag ska gosa ner mig i min princess säng redan nu tror jag, även fast klockan inte är 9 ens. Och jag vet, jag har inte tränat idag men jag sa väl det, Nicky är sjuk, kan ju inte lämna han ensam i huset bara för att komma i form? Au Pair moraliskt fel. Punkt.

Men nu, sängen och glo lite TV. Ciao.

1 kommentar: