onsdag 14 december 2011

Blajj!

Vet att jag måste komma med en rapport om denna dag men pallar inte så tar bara upp det viktigaste.

#1. Sorterade mina kläder, skor, prylar och sånt, vad som ska med hem och inte och började smått på en packlista... Den är tre sidor lång och jag är inte klar. Dock är den väldigt detaljerad men ändå, en tredje väska månne?

#2. Fick RÅDAMP, och då menar jag verkligen rådamp, skitförbannad i säkert en timme efteråt, på en av de äldsta pojkarna. Han hade attityd och jag brukar bara prata lugnt men menande eller också låta han vara när vi "tjaffsar" om något för gode gud, om jag skulle bli upprörd varje gång han hade attityd skulle jag vara totalt utbränd vid detta laget. MEN, idag sa han något mycket otrevligt och respektlöst till mig och jag antar att det va en sån där dag då jag inte har nån stubin över huvudtaget för jag marscherade efter, tog ut honom i köket, tog bort mobilen från honom och högg med en rejäl avhyvling. Skit förbannad verkligen. Det var ett sånt där ögonblick då man nästan väser fram orden mellan sammanbitna tänder, så arg blev jag. Inte coolt.

#3. Gjorde alla 35 delar till min pepparkaksborg nu ikväll. Tog omkring 3 timmar. Nästa år blir det fan ett vanligt pepparkakshus, färdig byggsats från Anna's eller nåt. PALLA PEPPARKAKSBAK! Det luktar gott och är skitmysigt men jag dör vad jobbigt det är och sen mår man alltid illa efter att ha ätit deg. Nej, det är tur att man bara får för sig sådana här påhitt en gång om året. Ska bli jäkligt intressant att sätta ihop det dock, delarna levde ju som vanligt sitt eget lilla liv när dom gräddades i ugnen och är därmed ojämna. Det är hantverk minsann.


Ack ja, ska ställa tvätt korgen på golvet och uppsöka badrummet för de sista kvällsbestyren innan jag slaggar. Vi hörs imorn godingar, ciaoo.

1 kommentar: