måndag 19 december 2011

En "rast"

För egentligen jobbar jag men kidsen vill inte att jag ska lägga mig i deras skolarbete eftersom dom "klarar det själva". Inte mig emot, det är inte min favoritsyssla att hjälpa ungar med läxor. Känner ju sig lite sådär lagom IQ-befriad när man inte fattar årskurs 6 matte, och undrar genast hur jag tog mig igenom gymnasiet?

Idag har jag gjort morgonen, ärenden och tvättat som vanligt, även tvättat rent lite lakan och bäddat. Skypade lite behövligt mer mor och far och tog en riktig powernap (ca 20 min) innan jag hämtade barnen och gjorde snacks och ja, ni kan ju säkert eftermiddags rutinen vid det här laget. Kvällen blir slapp eftersom mina twins klarar sig själva så bra och jag värmer rester till middag på order från Samantha, inte heller det har jag nåt emot, har sakta byggt upp ett förakt mot matlagning. Förhoppningsvis kommer värdföräldrarna hem lagom till 7.15 pm, annars blir dagens sista syssla att skjutsa twinsen till en skolkonsert, mina två spelar trummor och saxofon, flådigt ^^.

Nu ska jag checka läget med dom lite tror jag. Höres!! Ciaoo.

1 kommentar: