onsdag 28 december 2011

Ihärdig

Ja, jag följer Jennys flight till Frankfurt ihärdigt på internet. Hon landar om ca 40 minuter. Det var inte nådigt att säga adjö på flygplatsen idag, tårarna kom fort och höll i sig. Fullkomligt okontrollerbara, mycket obehagligt. Jag har inget emot att gråta, men när det är SÅ mycket känslor inblandade att jag börja STORLIPA rakt upp och ner i köket typ 3 timmar senare när jag kommit hem, usch, jag pallar inte sånt! Ögonlocken svullnar till dubbel storlek och huvudvärken liksom vägrar försvinna. Nu har jag däremot lugnat mig. Jag har tröstätit lite glass, skypat med Johanna, pysslat runt i mitt rum och försökt hålla tankarna på annat håll. Kollat gamla bilder på facebook och så minns man alla underbara tider från "forntiden" som jag säger när jag menar typ skoltiden. Även om det sällan va en dans på rosor så var det så sjukt jävla kuuul! Och det man inte insåg då var ju att livet verkligen var så okomplicerat som det möjligen kunde bli! Problemen man hade då skrattar man ju åt nu.

Däremot löper sånna minnen ganska snabbt vidare till åldersnojja och ångest för mig. Inte för att jag tycker att jag är för gammal nu, men jag är ju på väg dit! Detta året har i princip susat förbi även om det känts tradigt med jämna mellanrum så är det snart över och det känns inte som att det var sådär sjuuukt längesen som man va hemma i Uppsala liksom? Eller? Hur som helst så får jag nån slags panik över att tiden rinner ifrån mig. Jag tycker så många andra verkar ha kommit längre och verkar ha mer koll på tillvaron och rädslan för att polarna ska ha mognat ifrån mig är fan riktigt jävla panikutlösande! Sen kanske det är mycket för att jag vet att jag för första gången i mitt liv kommer vara arbetslös när jag kommer hem, framtiden är oviss och tydligen gillar jag inte det. Har alltid velat ta livet som det kommer och bara chilla, men när chansen väl kommer ja då får jag ångest. Bra där -.-

Nåväl, är ju inte så långt kvar nu i alla fall, en månad på ett ungefär. Och alla kompisarna har ju lovat att vi ska festa "ikapp". För att använda ett gammalt och nött uttryck ur Sarats ordbok: ja jävlar.. ;)

3 kommentarer:

  1. mognat ifrån dig.. hallå har du tappat minnet om hur omogen din kompiskrets är..? <3 PUSS

    SvaraRadera
  2. Håller med Selin! Jag är en mänsklig version av Peter pan ;) / B-boy

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än att hålla med föregående talare! Har du ens några utav bilderna som kommit upp på fejset under året?! Och de är inte ens de värsta bilderna :) (dem håller jag för mig själv ;)) Men det märker du nog så snart själv! KRAM

    SvaraRadera